Veel gestelde vragen

Kan ik bij jullie ook een taart of cupcakes bestellen?
Happy Baking is een winkel voor alles om zèlf te bakken en te decoreren, het is dus niet mogelijk om bij ons een taart of cupcakes te bestellen. In de winkel kunnen we je wel adviseren hoe je dit zelf kunt doen.

Maken jullie ook eetbare prints?
Het is zeker mogelijk om bij ons in de winkel een eetbare print te bestellen. Wij printen met eetbare inkt op eetbaar papier, op A4. Klik op deze link voor meer informatie.

Wat zijn de verzendkosten?
Kleine artikelen verzenden wij binnen Nederland via brievenbuspakketjes met PostNL, de kosten hiervan zijn € 3,99. Als je bestelling niet in een brievenbuspakketje past, verzenden we via de pakketdienst van PostNL. De kosten voor een pakket zijn voor adressen in Nederland € 5,95. Bij een bestelling van € 60,- of meer verzenden we je pakket gratis.

Voor Belgische klanten kunnen wij alleen via Pakketpost verzenden. De kosten zijn dan € 7,95. Wij verzenden naar het buitenland via PostNL.

Hoe snel versturen jullie een bestelling?
Bestellingen die vóór 14:00 uur op werkdagen zijn geplaatst en betaald, proberen we nog diezelfde dag te versturen. Dit betekent dat je in de meeste gevallen de dag er na je bestelling in huis hebt. Dit is echter geen garantie, hou hier dus rekening mee. Er kan zowel bij ons in de winkel als bij de pakketdiensten sprake zijn van vertraging.

Kunnen jullie met spoed iets verzenden?
Is het 14:00 uur geweest maar heb je toch je bestelling zo snel mogelijk nodig? Neem telefonisch contact met ons op, dan kijken wij wat we kunnen betekenen. Hou er wel rekening mee dat wij geen invloed hebben op de bezorgtijden van PostNL.

Ik ben iets vergeten, kan het nog worden toegevoegd aan mijn bestelling?
Zolang je pakketje onze winkel nog niet heeft verlaten, is het vaak mogelijk om nog iets toe te voegen. Neem even telefonisch contact op voordat je je aanvullende bestelling plaatst.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Het is zeker mogelijk om je pakketje bij ons in de winkel af te halen. Dit kan tijdens openingstijden: maandag van 13:00 – 17:30 uur, dinsdag t/m donderdag van 9:30 – 17:30 uur, vrijdag van 9:30 – 18:00 uur en zaterdag van 10:00 – 17:00 uur. Je kunt tijdens het bestelproces kiezen voor de optie afhalen. Je kunt dan ook kiezen om je pakketje alvast online te betalen, of om dat in de winkel aan de kassa te doen.

Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling af te halen?
Als je je bestelling online hebt betaald, heb je 2 weken de tijd om je bestelling op te halen. Ben je dan nog niet geweest, sturen we je een herinneringsmail. Na nogmaals 2 weken annuleren we je bestelling en storten we de gemaakte kosten retour.
Als je hebt gekozen voor betalen bij afhalen, heb je 1 week de tijd om je bestelling op te halen. Ben je dan nog niet geweest, sturen we je een herinneringsmail. Na nog één week annuleren we je bestelling en zetten we de producten terug in het schap. Uiteraard ben je altijd welkom om je bestelling opnieuw te plaatsen.

Is alles wat er op de webshop staat ook op voorraad?
Gedurende de dag wordt de voorraad van de webshop bijgewerkt met de voorraad in de winkel, maar het kan zijn dat van een bepaald artikel nèt het laatste exemplaar in de winkel wordt verkocht of dat er een onverwachts voorraadverschil is. Wil je zeker weten of iets op voorraad is, neem dan even telefonisch contact op. Als tijdens het verzamelen van je bestelling iets niet op voorraad blijkt te zijn, nemen we contact met jou op over een alternatief of een andere oplossing.

Hoe kan ik iets retourneren?
Het kan natuurlijk zijn dat je niet helemaal tevreden bent met wat je hebt besteld. Je kunt je bestelling dan – geheel of gedeeltelijk – naar ons terugsturen. Wettelijk heb je 2 weken bedenktermijn op een internetbestelling, deze termijn gaat in op de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Je moet je retour dus binnen 2 weken bij ons aanmelden. Na aanmelding heb je dan weer 2 weken de tijd om je pakket terug te sturen. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Uitgebreide informatie over retourneren vind je op onze retour-pagina.

Ik heb een spaarpas; ontvang ik ook punten bij een webshopbestelling?
Helaas is ons spaarsysteem in de winkel nog niet volledig gekoppeld aan de webshop. Als je je bestelling plaatst met een geregistreerd account en het email-adres komt overeen met het email-adres van je spaarpas, worden de punten wel bijgeschreven op je pas. Via de webshop inleveren is helaas nog niet mogelijk, dit kan alleen in de winkel.

Mijn pakketje zit in een gebruikte doos, waarom is dat?
Wij hergebruiken zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal; dit geldt voor zowel dozen als opvulmateriaal. Hiermee besparen we niet alleen kosten, maar recyclen is ook beter voor het milieu.